Verkstad och service

Med en säljkår som kan göra enklare reparationer ute på arbetsplatsen och som täcker hela landet, samt en serviceverkstad i Eskilstuna håller vi en hög service och tillgänglihet för att kunna serva och laga ditt verktyg så fort ett problem uppstår.

Reservdelar
I Eskilstuna har vi ett komplett reservdelslager med delar till samtliga maskiner som vi säljer. Dessutom håller vi ett reservdelslager under många år efter att vi slutat sålt en modell. Ett nära samarbete och en nära dialog med våra leverantörer gör att vi snabbt kan lösa uppkomna problem.

 

Proffesionella verktyg skall fungera!
Hantverkare och människor inom industrin är beroende av verktyg med hög driftssäkerhet och kvalitet över lång tid. Motek har därför valt större och mer kända produktleverantörer som har dokumenterad hög kvalitet och en profesionell organisation. Verktyg som är tillverkade för att hålla länge kräver dock även dem underhåll och översyn. Vissa delar som t ex slitagedelar måste man över tiden byta för att verktygen skall fungera optimalt.

 

Fästpunkt är känd för hög service
Om du skulle få problem med ett verktyg som du köpt av oss ta då kontakt med Kundservice på telefonnummer 016-200 20 20. Vi hjälper dig med att skicka in verktyget till vår verkstad för service och underhåll. Vid speciella omständigheter har vi även möjlighet att låna ut ett verktyg under tiden som ditt vektyg servas.

 

Fästpunkts Servicekoncept
Kontakta gärna vår serviceansvarige Tommy Eriksson på telefonnummer 016-200 20 12 om du har frågor som rör vårt servicekoncept eller om det gäller administrativa saker som rör vår verkstad.

 

Verkstadslogistik
Vill du veta när verktyget - som är levererat eller sänt till verkstaden i Eskilstuna - är på väg tillbaka till dig färdigreparerat, ring Tommy Eriksson på 016-200 20 12.

 

Protool Garanti
På Protools elmaskiner har du som kund automatiskt 3 års garanti- och reklamationsrätt mot fabrikationsfel.

 

Festool Garanti
Har du registrerat ditt verktyg hos Festool har du som kund 3 års Fri reparationsservice - inklusive slitagedelar, Stöldförsäkring, Nöjd eller pengarna tillbaka inom 15 dagar samt en garanti på reservdelstillgänlighet under 10 år. Alla garantiärenden hanteras av Festool själva. För exakta och aktuella villkor, besök Festools hemsida, www.festool.se

 

Bostitch Garanti
På flera av Bostitch produkter finns en utvidgad garanti på 7 år mot produktionsfel. Den extra garantin ges utan extra kostnad till dig som kund för att du skall vara trygg på att produkter ifrån Bostitch är av yppersta kvalitet!

 

Gjerdesågen Garanti
På nya sågar lämnas 3 års garanti mot produktionsfel.